Retourneren

Ondanks de grote zorg die wij aan uw bestelling besteden, kan het voorkomen dat een artikel tijdens het transport defect raakt of dat u buiten uw schuld een verkeerd product ontvangt. In deze gevallen dient u zo snel mogelijk contact op te nemen Zoowereld.nl. Niet of ongefrankeerde zendingen worden niet geaccepteerd. Voor een snelle afhandeling van uw klacht dient u een kopie van de factuur mee te sturen en de reden van de retourzending te vermelden. Mocht het zo zijn dat het pakket aan de buitenzijde defect, verkeerd of beschadigd is dient u dit direct te melden aan de bezorger van de pakketdienst. U neemt het pakket niet aan. Neem zo snel mogelijk contact op met ons op met opgaaf van reden. Wij zorgen ervoor dat u z.s.m. een nieuw product krijgt. U heeft het recht om een defect product binnen de garantieperiode te retourneren. Neem zo snel mogelijk contact op met ons op met opgaaf van reden.

U krijgt van ons een retour code die u bij het pakket dient in te voegen zodat wij snel en efficiënt kunnen reageren. Wij zorgen ervoor dat u z.s.m. een nieuw product krijgt. (mits aan de garantievoorwaarden is voldaan). Als u niet tevreden bent met uw product(en) kunt u gebruik maken van het zichttermijn en het binnen 14 dagen aan ons retourneren. Geretourneerde producten mogen niet gebruikt zijn en moeten in dezelfde staat zijn als dat ze zijn geleverd.

Wanneer dit niet het geval is kunnen wij niet overgaan tot het terugstorten van betalingen. Neem zo snel mogelijk contact op met ons op met opgaaf van reden. Wij zorgen ervoor dat u z.s.m. een nieuw product krijgt. (mits aan de garantievoorwaarden is voldaan). Ook het terugboeken van uw betaling behoort tot de mogelijkheden.

Regels voor retour sturen 

Verpak het pakket op een zorgvuldige manier en zendt het terug naar Zoowereld.nl. Wanneer mogelijk, bewaar het bewijs van verzending, U bent verantwoordelijk voor het pakket tot het bij ons gearriveerd is. Het is de verantwoordelijkheid van de verzender om de kosten van het verzenden te betalen en ervoor te zorgen dat het product niet beschadigd wordt tijdens het transport.  Wanneer de producten niet fatsoenlijk arriveren, kunnen we eventuele kosten doorberekenen voordat we overgaan tot het terugstorten van het verschuldigde bedrag. Elk verschuldigd bedrag zal zo snel mogelijk betaald worden aan de rechthebbende binnen 30 dagen na het ontvangen van het product. Wij zullen u e-mailen met de bevestiging van de ontvangst.

Uitzonderingen retourneren Vermeldt hier de uitzonderingen op het herroepingsrecht. Geef ook bij het artikel zelf duidelijk aan dat deze niet te retourneren valt voor de consument besteld. 

Let op: Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 

  1. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar. 
  2. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument.
  3. die duidelijk persoonlijk van aard zijn; 
  4. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; 
  5. die snel kunnen bederven of verouderen; 
  6. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; 
  7. voor losse kranten en tijdschriften; 
  8. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 

Klik hier voor het retoursformulier in te vullen.

Identiteit ondernemer 

  • Zoowereld 
  • Beukstraat 37 3812 MH Amersfoort 
  • [email protected] 
  • 06-83580486 
  • KVK: 75669048 
  • BTW Nummer: NL001562171B05